To są nasze podkategorie. Jako iż nasza oferta jest bardzo rozbudowana podzieliliśmy ją bardzo dokładnie. Wybierz jedną z poniższych podkategorii aby obejrzeć nasze produkty.
Aktualnie przeglądasz listę naszych produktów. Każde zdjęcie to jedna pozycja w naszej ofercie, a pod każdym z nich znajdziesz jego nazwę i cenę. Kliknij na zdjęcie aby dowiedzieć się więcej o danym produkcie.
Jeśli chcesz kontynuować zakupy i dodać więcej produktów do koszyka kliknij tutaj.
Jeśli chcesz przejść do płatności i zrealizować swoje zamówienie kliknij tutaj.

Jak korzystać z sauny?

Ludziom zdrowym, biorącym kąpiel w celach profilaktycznych zaleca się korzystanie z sauny nawet do trzech razy w tygodniu.

Pobyt w saunie możemy podzielić na kilka istotnych etapów:

1) kąpiel wstępna – wchodzimy pod natrysk, zmywamy ciało – w trakcie kąpieli pory skóry otwierają się co sprzyja lepszemu poceniu się a co za tym idzie lepszemu wydalaniu toksyn z organizmu. Zaleca się później wytrzeć ciało do sucha – powoduje to jeszcze lepsze i szybsze pocenie się w saunie

2) nagrzewanie ciała – ciepło przenoszone jest za pomocą krwioobiegu do całego ciała. Zalecana temperatura suchego powietrza to około 60 – 100 °C. Podstawą kąpieli jest duża różnica temperatur, im wyższa temperatura w saunie, tym pobyt w niej powinien być krótszy a późniejsze ochładzanie dłuższe

3) wilgotność powietrza zwiększamy polewając wodą kamienie za pomocądrewnianej chochli lub tzw. nawilżacza „serce sauny” – w ten sposób odkrywamy duszę sauny. Para wytwarzana przy polewaniu kamieni wodą, korzystnie jonizuje powietrze, co zgodnie z fińską tradycją ludowa zapobiega zmęczeniu i nerwowości, a zatem relaksuje i oczyszcza

4) nie należy pozostawać w saunie zbyt długo dobra kąpiel to przynajmniej dwa – trzy seanse od 5 do 15 minut każdy. Jest to czas wystarczający na spocenie się oraz otwarcie porów skóry. Procedura powinna być powtarzana dopóty, dopóki gwarantuje dobre samopoczucie. Jeżeli sauna wyposażona jest w nawilżacz, który powoduje, że temperatura jest łagodniejsza można pozostawać w niej dłużej, nawet 20 – 30 min.

5) schładzanie ciała – po każdym seansie wskazany jest hartujący chłodny prysznic (basen, wanna, jezioro lub śnieg – są również doskonała forma ochładzania)

6) uzupełnianie utraconych płynów – utrata wody w trakcie wypacania wynosi ok. 10 g/min. Równa się to ok. 0,5 litra wody na seans. Najbardziej wskazane do uzupełniania utraconej wody są: woda mineralna, soki owocowe i herbaty ziołowe. W żadnym razie nie należy spożywać napojów zawierających alkohol!!! Wówczas cały końcowy efekt relaksacji, jakim jest pobyt w saunie jest nieefektywny!!!

Relaksująca kąpiel w saunie gwarantuje dobry sen, dlatego wskazane jest, aby kąpiel w saunie była ostatnią czynnością dziennego programu zajęć (dodatkowo mimo iż organizm jest ochłodzony wciąż może jeszcze się intensywnie pocić)

TA STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIE. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na ich temat, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dostępnymi po kliknięciu na link Polityka prywatności po prawej stronie. Jeśli nie zmienią Państwo ustawień swojej przeglądarki tak, aby je zablokować, pliki cookie będą zapisywane w przeglądarce na Państwa urządzeniu.

Polityka prywatności

Pliki cookie są niewielkimi plikami tekstowymi, które są wykorzystywane przez strony internetowe i zapisywane w pamięci Państwa urządzenia (np. komputera lub telefonu). Pliki te informują nas np. o tym, czy wcześniej odwiedzali Państwo naszą stronę internetową.

Standardowo pliki Cookie są wykorzystywane aby:

  • usprawnić działanie stron internetowych i dostarczyć bardziej spersonalizowaną treść,
  • uprościć działanie stron internetowych,
  • zapamiętać zawartość Twojego koszyka bez logowania,
  • zapamiętać Twoje dane do zamówienia bez rejestracji,
  • monitorować ruch na stronach internetowych, aby lepiej zoptymalizować stronę.

Wykorzystywane przez nas pliki cookie są bezpieczne i nie powodują żadnych zmian w oprogramowaniu na Państwa urządzeniach.

Podczas przeglądania naszych stron internetowych mogą Państwo zablokować lub usunąć pliki cookies wykorzystując do tego ustawienia Państwa przeglądarki. W zależności od tego z jakiego urządzenia Państwo korzystają, metody konfiguracji plików cookie mogą się różnić i z reguły będą opisane w menu pomocy (lub instrukcji do obsługi urządzenia).

Informacje na temat zmian w plikach cookie w najpopularniejszych przeglądarkach znajdą Państwo poniżej:

Naciśnij aby zamknąć